ودارت الايام. Stream ودارت الأيام by Hani Tours

يمرض والد «شريفة» فتنتقل مع أبنائها إلى منزله كي تبقى بجانبه إلى أن توفي، وبعد وفاته ترفض العودة لمنزل «بو ناصر» ما قدرش على بعد حبيبي أنا ليه مين الا حبيبي
وفي حوار مع أنيس منصور، يحكي الموسيقار رياض السنباطي أنها كانت واحدة من مرتين بكت فيهما أم كلثوم، إذ كانت هذه هي المرة الأولى التي تواجه جمهورها بعد رحيل الرئيس جمال عبدالناصر، ويضيف السنباطي أنها تذكرته وتهدّج صوتها وفسر كثيرون ذلك بأنه ألم لزوال أيام ناصر، ما أثار ضيقًا مكتومًا وجفاءً بين الست والرئيس السادات وزوجته جيهان كما أنه أجرى خلال حياته ومسيرته الفنية 61 عملية جراحية

قصة ودارت الأيام

ما قدرش أصبر يوم على بعده دا الصبر عايز صبر لوحده.

Stream ام كلثوم
وتدور أحداث العمل في زمنين مختلفين، الأول في في أواخر الخمسينيات وأوائل الستينيات وهي الحلقات السبع الأولى، والثانية الكويت في أواخر السبعينات وأوائل الثمانينات، وهي من الحلقة الثامنة إلى نهاية المسلسل
Stream اصاله
عذاب الحب للأحباب ما اقدرتش اصبر يوم على بعده ده الصبر عايز عايز صبر لوحده ما اقدرش على بعد حبيبي
كلمات اغنية ودارت الايام
ين شوق ما ينتهيش وشوق تاني ابتده
وقد عرف أنه مريض بذلك المرض لأول مرة عام 1965، وكان ذلك بعد أن أصيب بنزيف في معدته، حيث كان مدعوا إلى الإفطار عند صديقه مصطفى العريف في رمضان
الجزء الثاني فيه جزء من أغنية ليبية

دارت الأيام (مسلسل)

أما أبي فهو دائم البكاء ندماً على ما فعله بي.

21
كلمات أغنية دارت الأيام
ويذكر أن كان دائماً ما يتبرع إلى الجمعيات الخيرية والمستشفيات وبيوت الأيتام، حيث أن هذه التبرعات شملت مختلف أنحاء الشرق الأوسط
ودارت الأيام
نرددها اليوم، وغدًا نرددها في يوم مشهود»
ودارت الايام
حضر عبدالوهاب مبكرًا وأجرى بروفات استمرت ساعتين مع العازفين قبل حضور أم كلثوم
كلمات اغنية ودارت الأيام ام كلثوم مكتوبة ودارت الأيام، ومرت الأيام ما بين بعاد وخصام وقابلته نسيت إني خصمته ونسيت الليل اللي سهرته وسامحت عذاب قلبي وحيرته ما اعرفش إزاي إزاي إزاي أنا كلمته ما اقدرش على بعد حبيبي أنا ليا مين أنا ليا مين إلا حبيبي قابلني والأشواق في عنيه سلم وخد ايدي في ايديه وهمس لي قاللي الحق عليه نسيت ساعتها بعدنا ليه فين دموع عيني اللي ما نامت ليالي بابتسامه من عيونوا نسّاهالي أمرّ عذاب، واحلى عذاب، عذاب الحب للأحباب ما اقدرتش اصبر يوم على بعده ده الصبر عايز عايز صبر لوحده ما اقدرش على بعد حبيبي وصفولي الصبر لقيته خيال وكلام في الحب يا دوب ينقال واهرب من قلبي اروح على فين ليالينا الحلوة في كل مكان مليناها حب احنا الأثنين وملينا الدنيا أمل، أمل وحنان عيني عيني على العاشقين حيارى مظلومين، عالصبر مش قادرين ما اقدرتش اصبر يوم على بعده ده الصبر عايز عايز صبر لوحده ما اقدرش على بعد حبيبي وهل الفجر بعد الهجر بلونه الوردي بيصبح ونور الصبح صحى الفرح وقال للحب قوم نفرح من فرحتي تهت مع الفرحه من فرحتي لا بنام ولا بصحى ولقيتني معاك بعيش معاك بعيش في ربيع ما فيش كده بين شوق ما ينتهيش، وشوق ثاني ابتدى ما اقدرتش اصبر يوم على بعده ده الصبر عايز عايز صبر لوحده ما اقدرش على بعد حبيبي ودارت الأيام كلمات اغنية ودارت الأيام ام كلثوم مكتوبة ودارت الأيام، ومرت الأيام ما بين بعاد وخصام وقابلته نسيت إني خصمته ونسيت الليل اللي سهرته وسامحت عذاب قلبي وحيرته ما اعرفش إزاي إزاي إزاي أنا كلمته ما اقدرش على بعد حبيبي أنا ليا مين أنا ليا مين إلا حبيبي قابلني والأشواق في عنيه سلم وخد ايدي في ايديه وهمس لي قاللي الحق عليه نسيت ساعتها بعدنا ليه فين دموع عيني اللي ما نامت ليالي بابتسامه من عيونوا نسّاهالي أمرّ عذاب، واحلى عذاب، عذاب الحب للأحباب ما اقدرتش اصبر يوم على بعده ده الصبر عايز عايز صبر لوحده ما اقدرش على بعد حبيبي وصفولي الصبر لقيته خيال وكلام في الحب يا دوب ينقال واهرب من قلبي اروح على فين ليالينا الحلوة في كل مكان مليناها حب احنا الأثنين وملينا الدنيا أمل، أمل وحنان عيني عيني على العاشقين حيارى مظلومين، عالصبر مش قادرين ما اقدرتش اصبر يوم على بعده ده الصبر عايز عايز صبر لوحده ما اقدرش على بعد حبيبي وهل الفجر بعد الهجر بلونه الوردي بيصبح ونور الصبح صحى الفرح وقال للحب قوم نفرح من فرحتي تهت مع الفرحه من فرحتي لا بنام ولا بصحى ولقيتني معاك بعيش معاك بعيش في ربيع ما فيش كده بين شوق ما ينتهيش، وشوق ثاني ابتدى ما اقدرتش اصبر يوم على بعده ده الصبر عايز عايز صبر لوحده ما اقدرش على بعد حبيبي
إلا أنها قررت هذه المرة أن تسند تلحين الأغنية إلى محمد عبد الوهاب أي معلومات غير يمكن التشكيك بها و إزالتها

ودارت الايام

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ودارت الأيام معلمه في أحد المدارس جميله وخلوقه سألوها زميلاتها في العمل لماذا لم تتزوجي مع انك تتمتعين بالجمال ؟ فقالت: هناك امرأة لها من البنات خمس فهددها زوجها إن ولدت بنت فسيتخلص منها وفعلا ولدت بنت فقام الرجل ووضع البنت عند باب المسجد بعد صلاة العشاء وعند صلاة الفجر وجدها لم تؤخذ، فاحضرها إلى المنزل وكل يوم يضعها عند المسجد وبعد الفجر يجدها! الجزء الأول متناغم تلعب فيه آلة الجيتار دوراً أساسياً.

ودارت الأيام
كلمات أغنية دارت الأيام
وتوفيت الأم وكبرت البنت وكبر الأولاد
كلمات اغنية ودارت الأيام
من فرحتي تهت مع الفرحة من فرحتي لا بنام ولا بصحى